همانطور که اطلاع دارید هر نوع کالای وارداتی پس از وارد شدن به مرز های کشور باید وارد مراکز گمرک شده تا مراحل ترخیص کالا از تهران آن بصورت کاملا قانونی طی شده و فرآیند های مربوط به آن صورت بگیرد. تهران نیز به دلیل پایتخت بودن دارای اهمیتی فراوانی در زمینه گمرکات میباشد.

شهر تهران بعنوان پایتخت ایران دارای چندین مرکز گمرک زمینی و هوایی میباشد که مورد استفاده بسیاری از وارد کنندگان و بازرگانان قرار میگیرد. در ادامه میخواهیم مراحل ترخیص کالا را به شما معرفی کنیم.

از آنجایی که بسیاری از فعالیت های بزرگ اقتصادی و مالی کشور در پایتخت یعنی تهران اتفاق می افتد ، اکثر بازرگانان از مراکز گمرک تهران برای ترخیص کالای خود استفاده میکنند. به همین منظور بخش زیادی از کالاهای وارداتی از طریق گمرک تهران صورت میگیرد.

با توجه به اهمیت فرآیند ترخیص کالا بهتر است که وارد کنندگان و تجار آشنایی کامل با مراحل ترخیص کالا از گمرگ تهران را داشته باشند. تا در کمترین زمان ممکن کالای خود را ترخیص کنند.

یکی از مهم ترین نکات در خصوص مراکز گمرک تهران این است که هر مرکز دسته بندی مخصوصی از کالا ها را انجام میدهد. پس بازرگانان گرامی باید در هنگام ترخیص کالا به این نکته توجه داشته باشند.

برای اطلاع از چگونگی شرایط ترخیص کالا و هزینه های آن با شماره های 021-88343667 و 021-88346235 تماس حاصل فرمایید.

مراکز ترخیص کالا از تهران

همانطور که گفته شد تهران دارای چندین مرکز گمرک زمینی و هوایی میباشد. بهتر است که با گمرک های تهران آشنایی کامل داشته باشید تا فرآیند ترخیص کالای خود را در سریعترین زمان ممکن به انجام برسانید.

در ادامه به معرفی اصلی ترین مراکز گمرک میپردازیم :

  • گمرک شهریار
  • گمرک فرودگاه امام خمینی
  • گمرک پست
  • گمرک غرب تهران
  • گمرک مهرآباد
  • گمرک جنوب تهران
  • گمرک نمایشگاه
  • گمرک منطقه ویژه پیام
صادرات در فروردین ۸۰ درصد رشد کرد

گمرک شهریار

مرکز ترخیص کالا شهریار یکی از اصلی ترین مراکز گمرک تهران بوده که در مرکزیت شهرستان شهریار قرار گرفته است. این مرکز گمرک با داشتن انبار های بسیار بازار ، حجم بسیار زیادی از واردات محصولات را بر عهده گرفته است. گمرکات جنوب تهران ، شهرک غرب تهران و همینطور نمایشگاه تهران در زیر مجموعه این گمرک قرار دارند.

گمرک  فرودگاه امام خمینی

اصلی ترین مرکز برای واردات و صادرات هوایی در تهران ، گمرک امام خمینی میباشد. در صورتی که قصد واردات بصورت هوایی را دارید ، باید مرکز هوایی ترخیص کالا تهران یعنی امام خمینی را در نظر داشته باشید. مراکز گمرک مهرآباد و همینطور امانات پستی در زیر مجموعه این گمرک قرار میگیرند.

گمرک غرب تهران

مرکز ترخیص کالا تهران در غرب یعنی گمرک غرب تهران به منظور واردات و صادرات زمینی مورد استفاده قرار میگیرد. این مرکز گمرک در کیلومتر 11 جاده قدیم تهران – کرج قرار گرفته است. از فعالیت های این مرکز گمرک میتوان به  واردات قطعی ، صادرات قطعی ، ورود موقت ، خروج موقت ، ترانزیت خارجی مبدا ، کارنه مبدا و مقصد و گمرک قضایی اشاره کرد.

مرکز ترخیص کالا از تهران

شناخت کامل تمامی روش ها و مسیر های ترخیص کالا از تهران و قوانین مرتبط با آن فرآیندی سخت و دشوار میباشد. در صورتی که بازرگان آشنایی کامل با این قوانین و روش ها نداشته باشد ، علاوه بر اتلاف وقت ممکن است دچار زیان مالی نیز بشود.

همانطور که گفتیم تهران دارای مراکز ترخیص کالای متنوع و زیادی بوده که هر کدام دارای قوانین و ویژگی های مربوط به خود هستند. یادگیری روش های ترخیص کالا و قوانین تمامی این مراکز بسیار سخت و دشوار است.

در این زمان کمک گرفتن از یک متخصص ترخیص کالا از تهران میتواند بهترین گزینه برای بازرگانان باشد. مجموعه آریانا جم با داشتن تیمی با تجربه و توانمند میتواند در زمینه ترخیص کالا از تهران ، ترخیص کالا های زمینی و هوایی و مشاوره های ترخیص همراه شما باشد.

مجموعه آریانا جم با داشتن سابقه عملی در زمینه ترخیص کالا از مراکز گمرک تهران دارای سابقه چند ساله بوده و شناخت کامل بر تمامی روش ها و قوانین ترخیص در مراکز ترخیص کالا را دارد.

مزایای ترخیص کالا از گمرک تهران

همانطور که میدانید گمرک تهران یکی از معروف ترین گمرک های ایران بوده که در آن تبادلات زیادی انجام میشود. به همین دلیل تلاش شده تا ترخیص کالا از تهران راحت تر و سریع تر بوده و پیچیدگی کمتری داشته باشد. از دیگر مزایای ترخیص کالا از تهران میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دسترسی به فرودگاه های بین المللی مهرآباد و امام خمینی
  • تجهیز شدن به امکانات و تجهیزات پیشرفته
  • انبار های بزرگ و مجهز به تکنولوژی روز
  • امنیت بالا
  • زمانبندی مناسب در بارگیری و تخلیه کالا
  • قرارگیری در راه های ارتباطی کلیدی
  • دسترسی به خطوط ریلی کلیدی کشور

خدمات ارائه شده توسط گمرک تهران

اگر قصد استفاده و ترخیص کالا از تهران را دارید باید بدانید که مراکز گمرک پایتخت چه خدماتی را ارائه میدهند. میتوان کلیه اقلام صنعتی را در گمرکات این شهر ترخیص کرد. همچین در صورتی که قصد ترخیص کالاهای خاص را دارید میتوانید از گمرکات تهران استفاده کنید.

یکی از مزایای مراکز گمرک تهران این است که میتوانید کالاها و سفارشات خارجی را در این گمرک قبول و تایید کنید. همچنین یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط مراکز تهران برای ترخیص کالا از تهران، عقد قرارداد سالیانه برای ترخیص کالا میباشد.

ترخیص کالا از تهران

همانطور که گفتیم مراکز گمرک تهران یکی از بهترین گمرک های کشور بوده که میتوانید جهت ترخیص انواع کالا از آن استفاده کنید. اما در هر حال باید در نظر داشته باشید که ترخیص کالا امری پیچیده بوده که نیاز به دانش و اطلاعات کافی دارد. به همین دلیل باید از ترخیص کار حرفه ای برای ترخیص کالا استفاده کنید.

شما عزیزان میتوانید جهت ترخیص کالا از تهران با مشاورین حرفه ای آریاناجم در ارتباط باشید. همچنین جهت اطلاع از آخرین اخبار گمرکی، پیج اینستاگرام آریاناجم را دنبال نمایید.