گمرک فرودگاه امام یکی از مهم ترین گمرک های فعال در کشور می باشد، به طوری که اغلب کالاهای وارداتی به کشور از طریق مرزهای هوایی، توسط این گمرک بارگیری و ترخیص می شوند. این فرودگاه از همان روزهای ابتدایی تا کنون بغیر از تشریفات مسافرتی یک بخش کوچکی از آن به بخش تجاری اختصاص داده شد، که بر اساس طرح ادغام گمرکات، گمرک امانات پستی و گمرک مهرآباد تحت نظارت این گمرک مشغول به فعالیت هستند. گمرک فرودگاه امام خمینی یکی از پایگاه های تجاری مهم ومحبوب آن دسته از بازرگانان و تجاریست که کالاهای ضروری و حساس را وارد می نمایند. در ادامه سعی می کنیم با معرفی گمرک امام خمینی و تشریح چگونگی ترخیص کالا از این گمرک، شما را با فرآیند ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی آشنا نماییم.

برای اطلاع از چگونگی شرایط ترخیص کالا از گمرک فرودگاه و هزینه های آن با شماره های 021-88343667  و  021-88346235 تماس حاصل فرمایید.

اهمیت ترخیص کالا از گمرک فرودگاه

با توجه به نحوه ترخیص این گمرک و برخورداری از تجربه بالای امور گمرکی،  از طریق همکاری با این مجموعه بدون شک از لحاظ سرعت و کاهش هزینه با مشکلی مواجه نخواهید بود. روند ترخیص کالا  در کاهش هزینه ها و سرعت بخشیدن به کارتان کمک زیادی خواهند داشت. فرآیندهای مربوط به ترخیص کالاهای وارداتی، بسیاری از هزینه های اولیه ی تجارت شما را کاهش خواهند داد. بنابراین اگر قصد دارید کالاهای وارداتی تجارت خود را به وسیله مرزهای هوایی و از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی وارد کشور نمایید، لازم است که با ترخیص انواع کالاها ی این گمرک آشنا شوید.

انواع کالاهای  ترخیصی از گمرک فرودگاه امام خمینی

به طور کلی چند توع کالا برای ترخیص از گمرک فرودگاه امام خمینی داریم:

ترخیص کالا از گمرک فرودگاه

مزایای ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

  • گمرک فرودگاه در سی کیلومتری جنوب تهران واقع شده و با مساحتی به اندازه ۲۷۸۵۶ متر مربع می تواند بیش از30 هزار تن کالا و محموله را در لحظه پذیرش کند. بنابراین شما می توانید با سرعت هرچه تمامتر فرآیند ترخیص کالای خود را انجام دهید.
  • انبارهای بزرگ و مجهز آن در هر ساعات از شبانه روز آماده بارگیری می باشند، همچنین سردخانه های مجهزی با حجم پذیرش 66 تن در خصوص واردات محصولات غذایی سرعت و دقت این گمرک را تضمین می‌کند.
  • این گمرک از موقعیت مکانی بسیار مناسبی نیز برخوردار است که این امر در تسریع روند ترخیص و تحویل کالاها بسیار موثر است. گمرک فرودگاه  به اتوبان های ترانزیتی و شهر تهران بسیار نزدیک بوده و به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت می باشد.
  • فرودگاه امام یکی از بزرگترین مرزهای هوایی کشور است که سالانه بیش از نیم میلیارد کالاهای وارداتی به وسیله گمرک این فرودگاه وارد کشور می شوند. این گمرک خود جزء ده گمرک برتر جهان می باشد.
  • از دیگر مزایای گمرک فرودگاه امام خمینی ظرفیت پذیرش بالغ بر 15000 مسافر به طور روزانه می باشد، که آن را به یک گمرک هوایی و فرودگاه مسافری ویژه تبدیل نموده است.

چه  کالاهایی از گمرک فرودگاه امام ترخیص می‌شود؟

گمرک فرودگاه امام خمینی در شش حوزه فعالیت دارد. حوزه های اول و دوم مربوط به امور تجاری، حوزه سوم مربوط به امانات پستی، حوزه چهارم امور مسافرتی و حوزه های پنجم و ششم نیز مربوط به گمرک تخصصی نفت است.

به طور کلی واردات هوایی شامل کالاهایی با حجم و وزن کم می‌‎شود. کالاهایی که از نظر حجم و وزن بزرگ و سنگین نیستند، اغلب از طریق مرزهایی هوایی و به ویژه گمرک فرودگاه امام خمینی وارد کشور می شوند. کالاهایی که اصولا به صورت فوری نیاز به ترخیص دارند نیز از طریق حمل و نقل هوایی جابجا می‌شوند.  هرچند می توان کالاهای با حجم بزرگ را نیز از طریق هوایی انتقال داد، ولی هزینه های حمل آنها بسیار بالا آب می‌خورد.

اما به طور کلی کالاهای وارداتی در گمرک فرودگاه امام خمینی  شامل کالاهایی چون تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، پارچه، فلزات گرانبها، کالاهای متعلقه به سفارت خانه ها، لوازم آرایشی و بهداشتی، بذر و نهال، سیگار و دخانیات، موبایل و لوازم جانبی، شیرآلات بهداشتی، دوربین های عکاسی و امنیتی، چسب لاستیک، اسباب بازی، فرش ماشینی و جواهرات  می‌باشد.

سخن پایانی :

شرکت بازرگانی آریاناجم با مدیریتی متمرکز و نیروهایی زبده و متخصص، اطلاعاتی بسیار بالا در زمینه ترخیص انواع کالاها دارد. این شرکت با  بیش از 10 سال تجربه عملی موفق، آمادگی خود را جهت ارائه خدمات به صنعتگران، فروشندگان و نمایندگان سایر شرکت‌ها اعلام می دارد.